Adik Nazhan ni dari E naik Ke A


Rasa nak nangis kalau ingat balik perjalanan Adik Nazhan ni. Dari E naik, bukan calang-calang orang boleh buat. Banyak pengorbanan dari banyak pihak, dan sudah tentu dari Nazhan sendiri dan ibunyakan.

Ni gambar ibu Nazhan

Apa yang menarik, saya perhatikan kebanyakkan anak yang lemah Matematik disebab kan mereka tak tahu cara yang mudah, teknik yang betul dan bagaimana cara nak atur strategi soalan dan bab mana yang patut dia buat dahulu dan yang mana perlu dikemudiankan. Itu sahaja.

Bila mereka dah jumpa, memang tak mustahil pun dari E naik ke A macam adik Nazhan ni. 

Secara Umum ada 5 tahap yang anak mesti lalui secara tertib jika nak kuasai matematik. Ikut susunan kat bawahni.
1) Kuasai Asas Matematik
2) Kuasai Asas Operasi Tambah Tolak
3) Kuasai Asas Operasi Darab Bahagi
4) Kuasai Soalan Penyelesaian Masalah
5) Kuasai Soalan KBAT

Kalau kita pergi lebih dalam lagi, kebanyakkan anak lemah pada Soalan Problem Solving.Dalam Problem solving sendiri ada 4 pecahan lagi antaranya :
1) Soalan melibatkan ayat sepenuhnya
2) Soalan berbentuk gambar rajah
3) Soalan berbentuk jadual
4)  Soalan berbentuk carta palang

Masalah utama sekarang kat mana nak cari buku yang dah susun ikut susun galur macamtu? Kat Pasaran sekarangni kebanyakkan buku berbentuk topikal dan format peperiksaan sahaja.

Tapi tak mengapa semuani saya dah share dalam Panduan Lengkap Matematik 2020.Ada 5 Modul dalamni. 
1.Panduan Lengkap Asas
2.Panduan Lengkap Pecahan
3.Panduan Lengkap Topikal
4.Panduan Lengkap Exam
5.Panduan Lengkap KBAT

Boleh dapatkan secara online. Modulni TIDAK DIJUAL DIMANA-MANA KEDAI BUKU

*Modul berbeza ikut umur anak pada 2020 ye*

9 PERKARA YANG BEST TENTANG BUKU MATHS CATCH

[1] IKUT SILIBUS & FORMAT TERKINI
Modulni dah ikut format dan silibus terkini 2020 termasuk modul tahun  4 yang pertama kali guna silibus baru tahun ni.

[2] ANALISIS SOALAN PEPERIKSAAN SEBENAR & PERCUBAAN TERKINI
Semua soalan ni 100% berdasarkan dari analisis soalan peperiksaan sebenar dan percubaan negeri,ini penting untuk beri anak-anak kebiasaan menjawab soalan aras peperiksaan.

[3] SKEMA LANGKAH DEMI LANGKAH
Ni yang power dengan Maths Catch.Skema Jawapan langkah demi langkah disediakan.Sehingga perkataan langkah pun kami tulis.Saya dah kaji secara peribadi kebanyakkan yang lain bagi soalan dan jawapan sahaja.
.
 

[4] SOALAN YANG PELBAGAI
Soalan dalam modulni dalam bentuk yang pelbagai.Saya ada lihat beberapa buku lain,yang soalan yang sama diulang terlalu banyak ,hanya sekadar untuk bagitau kat ibu bapa jumlah soalanya lebih dari 2000.Soalan yang sama kalau terlalu banyak akan buat anak cepat bosan.Disini perlukan soalan yang pelbagai.Soalan yang diulang mestilah sesuai dengan jenis subtopik.
.

[5] PELBAGAI TEKNIK
Dalam modul ni ada banyak teknik inovasi.Banyak teknik yang saya hasilkan ni telah diguna pakai oleh ribuan guru dari pelbagai peringkat.Banyak teknik yang saya hasilkan sebelumni mendapat pujian dari ramai guru dan ibu bapa.Teknik inovasi ni berbeza antara sekoalh rendah dan menengah.Kebanyakan buku kat luar hanya soalan latihan latih tubi sahaja.Nak cari teknik memang tak jumpa.Yang best banyak teknik yang saya hasilkan sekarang diguna pakai di banyak pusat tusiyen dan seminar orang lain dan kadang-kadang hanya ditukar nama sahaja.

.

[6] UNTUK SEMUA LEVEL
Ni yang menarik.Kebanyakan Publisher online popular hanya mengeluarkan buku ,panduan video atau ebook untuk tahun 4,5,6 sahaja.Kebanyakkan dicampur aduk .Walaubagaimanapun Modul Maths Catch berbeza mengikut umur anak dari Tahun 1 hingga tingkatan 5 .Kemudian disusun pula dengan 5 modul berbeza tahap untuk membantu pelajar dari lemah hingga yang power maths menggunakannya.

[7] PILIHAN NO 1 IBU BAPA
Maths Catch masih kekal menjadi modul online pilihan nombor 1 ibu bapa sejak tahun 2010 hingga 2020.Buktinya ribuan buku terjual setiap tahun.Pada tahun 2010 hingga 2014 sebelum adanya facebook pun Modul Maths Catch sudah terjual ribuan unit.Seminar Intensif Matematik (SIM) kalau saya buat pun akan full house
.


[8] DWIBAHASA
Percaya tak saya cakap susah sangat nak cari buku yang dwibahasa yang berkualiti. Alhamdulilah Modul Maths Catch dirangka dalam diwbahasa iaitu BM dan BI.So anak yang sekolah DLP pun boleh guna.

[9] LEBIH DARI 3000 SOALAN
Jumlah soalan lebih dari 3000 dengan pelbagai aras dan sesuai untuk kegunaan selama setahun berulang-ulang.Boleh buat sampai muntah tau hehe.
.

Ok lah    ,kalau belum beli saya cadangkan dapatkan harini juga tau.Sebab ada promo ,terutama kalau ada anak ramai. RM83 sahaja.kalau biasa Rm149 + pos laju termasuk Sabah Sarawak.Banyak tu jimat.

Lagipun boleh guna untuk setahun secara berulang-ulang.

Jika saya kira RM83 ÷ 365 = RM0.22  sahaja. Jadi setiap hari kena jimat 30 sen untuk cover balik.??

*PROMO BULAN NI*?
Harga Promo : RM83 sahaja dan free postage
(lepasni RM149 + Kos pos Laju bernilai RM15) 

Dapatkan disini : 
www.mathscatch.com/mcr

www.mathscatch.com/mcr

www.mathscatch.com/mcr


Kod Kupon : OFFER11
 

(Kod ni sah sehingga Khamis 13 Feb jam 11.59pm sahaja tau)

Ikhlas dari , 

Cikgu Rajaei & Maths Catch TeamBuku Tahun 4 silibus baru saya dah lancarkan dah tau.Kot-kot masih tak tahu yang tahun 4  dan tingkatan 4 sekarang pakai silibus baru.Untuk Modul Tingkatan 4 saya akan lancar pada 18 feb ini.

49 thoughts on “Adik Nazhan ni dari E naik Ke A”

  1. Pingback: amstyles.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *